Hoe kan ik bezorgkosten rekenen?

Als je bezorgkosten rekent voor het bezorgen van bestellingen, dan kun je jouw bezorgkosten opgeven. Dit doe je eenvoudig via je “Profiel instellingen“. Kiest de klant bij het afrekenen de leveringsoptie bezorgen? Dan brengen we de bezorgkosten in rekening op de bestelling. Kiest de klant voor afhalen? Dan brengen we geen extra kosten in rekening.

Hoe krijg je cadeaukaarten uitbetaald?

Net als bij andere bestellingen ben jezelf verantwoordelijk voor de betaling van de klant aan jou. Met de cadeaukaart is er één verschil. De klant betaalt bij bestelling het bestelbedrag minus het bestede tegoed van de cadeaukaart aan jou. Het bestede tegoed van de cadeaukaart ontvang je op jouw bankrekeningnummer gestort (zonder inhouding van een provisie) op de eerste maandag van de volgende maand. Dit betreft de volledige uitbetaling van alle cadeaukaarten die in die maand bij jou besteed zijn, je ontvangt de betaling van de rekening van VoorMeerWaarde BV. Je hoeft daar verder niets voor te doen (behalve je bankrekeningnummer instellen natuurlijk). Je hoeft ook geen factuur aan ons te sturen.

LET OP Je bent dus net als bij andere bestellingen, zelf verantwoordelijk voor de btw-afdracht van de gehele bestelling.

Kooplokaal cadeaukaarten kopen

Het is mogelijk om Kooplokaal Purmerend cadeaukaarten te kopen. Je bepaalt zelf het aantal en de waarde van de cadeaukaart. Er zijn 3 opties waar je uit kunt kiezen:

  1. Je ontvangt per e-mail codes in een Excel bestand. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
  2. Je ontvangt per e-mail cadeaukaarten in pdf-vorm. De kosten bedragen € 1,00 exclusief btw per pdf.
  3. Bij meer dan 100 cadeaukaarten is het ook mogelijk om een persoonlijke tekst op de cadeaukaart te zetten. De kosten hiervan bedragen € 1,50 exclusief btw per pdf.

Een Kooplokaal Purmerend cadeaukaart kan uitsluitend uitgegeven worden in de gemeente waar deze verstrekt is. Zo houden we het geld lokaal.

Bestel hier jouw cadeaukaarten.

Waarom moet ik mijn bankrekeningnummer opgeven?

Sommige aanbieders werken met een Tikkie, andere met een betaalverzoek en weer andere door overmaking op de rekening. Het merendeel van de aanbieder kiest voor een overmaking op rekening. Om te voorkomen dat een betaling niet gedaan kan worden door een klant, heeft Kooplokaal daarom gekozen voor een verplicht iBan-rekeningnummer.

Zo kan een klant altijd de betaling afronden. Zonder (handmatige) actie van de aanbieder.

Hoe kan ik mijn telefoonnummer wijzigen?

Je kunt je profiel instellen bij mijn “Mijn account“. Log in en klik in het linker menu op “Profiel instellingen“. Hier staan alle gegevens die op dit moment bekend zijn van jouw bedrijf. Je kunt zelf aangeven welke gegevens openbaar staan en welke verborgen blijven (“Verberg veld”).

Het eerste invoerveld is je telefoonnummer. Als je geen telefoonnummer wilt opgeven, geef dan “Onbekend” op. Bedenk wel dat een klant dan ook geen contact met jou op kan nemen als dat nodig is.

Hoe kan ik de leveringsopties wijzigen?

Je kunt je profiel instellen bij mijn “Mijn account“. Log in en klik in het linker menu op “Profiel instellingen“. Hier staan alle gegevens die op dit moment bekend zijn van jouw bedrijf. Je kunt zelf aangeven welke gegevens openbaar staan en welke verborgen blijven (“Verberg veld”).

Onderaan deze pagina kun je opgeven: Afhalen, Bezorgen of Afhalen en Bezorgen. Niet van toepassing is voor de bedrijven die uitsluitend gebruik maken van de doorverwijs functie naar een eigen webwinkel.

Ik heb een webwinkel, moet ik alle producten handmatig overnemen?

Kooplokaal is gericht op zoveel mogelijk hulp voor onze binnenstad. Heb je een winkel in de binnenstad en een online verkooppunt? Wij maken jouw account gratis aan en verwijzen rechtstreeks door naar jouw eigen online verkooppunt (een eigen webwinkel of een intermediair zoals Thuisbezorgd of Bezorgland). Zo heb jij er geen (extra) werk aan en heb je toch meer online leads.

Het is helaas niet mogelijk om hele webwinkels te importeren bij Kooplokaal.