Veelgestelde vragen

Aanbieders

Als je bezorgkosten rekent voor het bezorgen van bestellingen, dan kun je jouw bezorgkosten opgeven. Dit doe je eenvoudig via je “Profiel instellingen“. Kiest de klant bij het afrekenen de leveringsoptie bezorgen? Dan brengen we de bezorgkosten in rekening op de bestelling. Kiest de klant voor afhalen? Dan brengen we geen extra kosten in rekening.

Net als bij andere bestellingen ben jezelf verantwoordelijk voor de betaling van de klant aan jou. Met de cadeaukaart is er één verschil. De klant betaalt bij bestelling het bestelbedrag minus het bestede tegoed van de cadeaukaart aan jou. Het bestede tegoed van de cadeaukaart ontvang je op jouw bankrekeningnummer gestort (zonder inhouding van een provisie) op de eerste maandag van de volgende maand. Dit betreft de volledige uitbetaling van alle cadeaukaarten die in die maand bij jou besteed zijn, je ontvangt de betaling van de rekening van VoorMeerWaarde BV. Je hoeft daar verder niets voor te doen (behalve je bankrekeningnummer instellen natuurlijk). Je hoeft ook geen factuur aan ons te sturen.

LET OP Je bent dus net als bij andere bestellingen, zelf verantwoordelijk voor de btw-afdracht van de gehele bestelling.

Sommige aanbieders werken met een Tikkie, andere met een betaalverzoek en weer andere door overmaking op de rekening. Het merendeel van de aanbieder kiest voor een overmaking op rekening. Om te voorkomen dat een betaling niet gedaan kan worden door een klant, heeft Kooplokaal daarom gekozen voor een verplicht iBan-rekeningnummer.

Zo kan een klant altijd de betaling afronden. Zonder (handmatige) actie van de aanbieder.

Je kunt je profiel instellen bij mijn “Mijn account“. Log in en klik in het linker menu op “Profiel instellingen“. Hier staan alle gegevens die op dit moment bekend zijn van jouw bedrijf. Je kunt zelf aangeven welke gegevens openbaar staan en welke verborgen blijven (“Verberg veld”).

Het eerste invoerveld is je telefoonnummer. Als je geen telefoonnummer wilt opgeven, geef dan “Onbekend” op. Bedenk wel dat een klant dan ook geen contact met jou op kan nemen als dat nodig is.

Je kunt je profiel instellen bij mijn “Mijn account“. Log in en klik in het linker menu op “Profiel instellingen“. Hier staan alle gegevens die op dit moment bekend zijn van jouw bedrijf. Je kunt zelf aangeven welke gegevens openbaar staan en welke verborgen blijven (“Verberg veld”).

Onderaan deze pagina kun je opgeven: Afhalen, Bezorgen of Afhalen en Bezorgen. Niet van toepassing is voor de bedrijven die uitsluitend gebruik maken van de doorverwijs functie naar een eigen webwinkel.

Kooplokaal is gericht op zoveel mogelijk hulp voor onze binnenstad. Heb je een winkel in de binnenstad en een online verkooppunt? Wij maken jouw account gratis aan en verwijzen rechtstreeks door naar jouw eigen online verkooppunt (een eigen webwinkel of een intermediair zoals Thuisbezorgd of Bezorgland). Zo heb jij er geen (extra) werk aan en heb je toch meer online leads.

Het is helaas niet mogelijk om hele webwinkels te importeren bij Kooplokaal.

Log eerst met je naam en wachtwoord in op je account. In het menu aan de linker zijde staat “Bestellingen“, klik daarop. Hier staan al je bestellingen en de status daarvan.

Log eerst met je naam en wachtwoord in op je account. In het linker menu zie je onder andere “Aanbieder instellingen” staan, klik daarop. Het eerste item is “Aanbieder logo”. Upload je logo en deze wordt vervolgens, nadat je deze opslaat, in de webwinkel getoond.

Klik op deze link https://kooplokaalpurmerend.nl/mijn-account/wachtwoord-vergeten/ en voer je e-mailadres in die je hebt gebruikt bij je aanmelding. Je ontvangt dan per e-mail bericht hoe je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.

De binnenstad gaat ons aan het hart. Wij zijn lokale ondernemers, met een sterk naoberschap gevoel. Dit is het moment dat wij er kunnen zijn voor jou. Meer redenen hebben wij niet nodig. Samen komen we door deze nare periode.

Deelname is helemaal gratis, in ieder geval gedurende deze pandemie. Wij rekenen dus geen kosten voor inschrijving, je hebt ook geen afdracht over de verkopen die je hebt. Het enige dat wij aan je vragen: hanteer dezelfde prijzen als je normaal doet. Of maak juist een mooie aanbieding als je de (financiële) ruimte hebt.

Stap 1. Je meldt je aan op de website.
Stap 2. Binnen 1 werkdag ontvang je inloggegevens.
Stap 3. Plaats je aanbod, je mag onbeperkt producten plaatsen.
Stap 4. Ontvang bestellingen en:
Stap 4.1 Zet deze klaar in de winkel (zodat de klant vanaf de volgende dag af kan halen);
Stap 4.2 Bezorg deze bij de klant (of laat deze bezorgen).
Stap 5. U bent zelf verantwoordelijk voor de betalingen:
Stap 5.1 Krijg betaald per bankoverschrijving;
Stap 5.2 Krijg betaald bij afhalen in je eigen winkel of horecagelegenheid;
Stap 5.3 Krijg betaald bij bezorging

De initiatiefnemers doen ieder hun uiterste best om je te helpen tijdens deze crisisperiode. Dat doen we gratis en op vrijwillige basis. Zijn er dingen die niet goed gaan of beter kunnen? Informeer ons. Als vrijwilligers zullen wij ons uiterste best doen om het dan snel te herstellen of te verbeteren waar mogelijk.

We bieden een gratis (verkoop)platform voor lokale ondernemers, horeca en winkeliers om deze crisistijd door te komen.

Met Gezond Boerenverstand (Rolf Winter)
Coördinator: pers, website en helpdesk

Als je geaccepteerd bent als aanbieder kun je zelf producten beheren. Hiervoor moet je inloggen op jouw account. Je kunt twee soorten producten aanmaken.

Simpel product(een product in de webwinkel van Kooplokaal)
– Ga naar producten in het menu, klik op “Nieuw toevoegen“.
– Vul de Productnaam en Omschrijving in.
– Kies bij “Productgegevens” Simpel product
– Vul de Reguliere prijs en Belastingklasse (0%, 9% of 21% btw) in. 
– Vul optioneel de Actieprijs en Periode in.
– Vul optioneel een Aankoopnotitie in, deze staat bij het tabblad “Geavanceerd”. Een aankoopnotie kun je gebruiken voor een melding aan de klant, voorbeelden: “Neem eerst contact op voor de betaling.”, “De levertijd van dit product is één week”, of andere meldingen ter informatie.
– Kies één Productcategorie in het rechter menu (categorie “Externe webwinkels” mag niet gekozen worden).
– Klik in het rechter menu op “Productafbeelding instellen” om een foto te uploaden van jouw product. Deze wordt getoond in de lijst.
– Klik op publiceren. Je product staat nu in de webwinkel.

Extern product (een product in jouw eigen webwinkel)
– Ga naar producten in het menu, klik op “Nieuw toevoegen“.
– Vul de Productnaam en Omschrijving in.
– Kies bij “Productgegevens” Extern product.
– Vul de URL in van het product op jouw eigen website. 
– Vul de tekst in die op de bestelknop moet komen te staan.
– Vul de Reguliere prijs (en optioneel een Actieprijs) in.
– Kies één Productcategorie in het rechter menu (categorie “Externe webwinkels” mag niet gekozen worden).
– Klik in het rechter menu op “Productafbeelding instellen” om een foto te uploaden van jouw product. Deze wordt getoond in de lijst.
– Klik op publiceren. Je product met doorverwijzing staat nu in de webwinkel.

Vooralsnog kan dat alleen via de helpdesk. De helpdesk stelt een aantal controlevragen om te verifiëren dat je gemachtigd bent om deze wijziging door te voeren.

Bij het aanmelden heb je een e-mail ontvangen met hierin een link om je account aan te maken. Mocht je deze gemist hebben kun je altijd een nieuw wachtwoord opvragen via https://kooplokaalpurmerend.nl/mijn-account/wachtwoord-vergeten/. Vul hier je e-mailadres in die je hebt opgegeven bij je aanmelding.

Aanbieders kunnen zich eenvoudig aanmelden via het aanmeldformulier.

Bekijk hier de beknopte toelichting.

Klanten

Het is mogelijk om Kooplokaal Purmerend cadeaukaarten te kopen. Je bepaalt zelf het aantal en de waarde van de cadeaukaart. Er zijn 3 opties waar je uit kunt kiezen:

  1. Je ontvangt per e-mail codes in een Excel bestand. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
  2. Je ontvangt per e-mail cadeaukaarten in pdf-vorm. De kosten bedragen € 1,00 exclusief btw per pdf.
  3. Bij meer dan 100 cadeaukaarten is het ook mogelijk om een persoonlijke tekst op de cadeaukaart te zetten. De kosten hiervan bedragen € 1,50 exclusief btw per pdf.

Een Kooplokaal Purmerend cadeaukaart kan uitsluitend uitgegeven worden in de gemeente waar deze verstrekt is. Zo houden we het geld lokaal.

Bestel hier jouw cadeaukaarten.

Op de bestelbevestiging van je bestelling staat een link naar het profiel van de aanbieder. Alle contactgegevens inclusief bankrekeningnummer staan daar vermeld. Twijfel je? Neem dan eerst contact op met de betreffende aanbieder.

Sommige aanbieders hebben de menukaart bij Kooplokaal overgenomen. Een heel aantal gebruikt deze website als plek voor doorverwijzing naar de eigen website of telefoonnummer. Beide mag.

Als je via Kooplokaal bestelt, dan geven aanbieders zelf aan of ze een bezorgservice hebben of niet. Zekerheidshalve is het verstandig om even na te bellen of de bestelling goed is overgekomen. We werken allemaal hard aan een goede dienstverlening, maar een beetje hulp daarbij is soms wel handig.

De binnenstad gaat ons aan het hart. Wij zijn lokale ondernemers, met een sterk naoberschap gevoel. Dit is het moment dat wij er kunnen zijn voor jou. Meer redenen hebben wij niet nodig. Samen komen we door deze nare periode.

Met Gezond Boerenverstand (Rolf Winter)
Coördinator: pers, website en helpdesk

Dit kan afhankelijk van je keuze bij bestelling, vaak kan dit de volgende werkdag bij de aanbieder zelf. Heb je gekozen voor verzending? Dan volgt de levering binnen maximaal 5 werkdagen. Bij twijfel kun je altijd even contact opnemen met de aanbieder.

Afhankelijk van de aanbieder kun je op verschillende manier betalen:
1. Vooraf overmaken op rekeningnummer van de aanbieder
2. Bij het afhalen bij de aanbieder zelf.
3. Bij het bezorgd krijgen door de aanbieder.

Load More